Νωρίτερα κατά 15 μήνες παραδόθηκαν, την Τρίτη, στην κυκλοφορία τα πρώτα πέντε χιλιόμετρα του οδικού άξονα Θέρμης – Γαλάτιστας, με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή να αναλαμβάνει τη δέσμευση ότι το έργο, συνολικού μήκους 13 χιλιομέτρων, θα έχει ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2022, έναντι του Μαρτίου του 2023, οπότε κι ήταν ο αρχικός σχεδιασμός.
Τα πρώτα πέντε αυτά χιλιόμετρα, που εγκαινίασε ο κ. Καραμανλής, αφορούν το τμήμα από την Αγία Αναστασία μέχρι τον κόμβο Γαλάτιστας που ανακατασκευάστηκε, ενώ συνολικά στο πλαίσιο υλοποίησης του πρότζεκτ προβλέπεται η αναμόρφωση οχτώ ισόπεδων κόμβων, των κάθετων δρόμων, καθώς και η κατασκευή υπόγειου αγωγού ομβρίων υδάτων στη Νέα Ραιδεστό και παραλλαγή του δικτύου ύδρευσης στα Βασιλικά.
Κατά την τοποθέτησή του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι το έργο παραλήφθηκε βαλτωμένο, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, επισημαίνοντας πως μπορεί να μην είναι πολύ μεγάλο, όμως είναι ουσιαστικό, αφού ενισχύει στην πράξη την αναπτυξιακή πορεία της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, διευκολύνει την καθημερινότητα πολιτών και κυρίως εξασφαλίζει ασφάλεια για τους αυτοκινητιστές.
«Είναι πέντε μεγάλα βήματα ανάπτυξης και ενίσχυσης της ευρύτερης περιοχής», τόνισε ο υπουργός, υπενθυμίζοντας ότι από την πρώτη στιγμή ανάληψης των καθηκόντων της, η κυβέρνηση έκανε συστηματική προσπάθεια για να ξεμπλοκάρει κολλημένα έργα και να ξεκινήσει νέα, ώστε με ταχύτητα, διαφάνεια κι αποτελεσματικότητα να πετύχει ασφαλέστερους δρόμους για όλους, αλλά και να καταστήσει τη Θεσσαλονίκη πρωταγωνίστρια στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Αναφερόμενος στα μεγάλα έργα του αστικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής επανέλαβε ότι το μετρό θα παραδοθεί το 2023 παρά τις λυσσαλέες, όπως τις χαρακτήρισε, αντιδράσεις που συναντάει. Σημείωσε δε, ότι το έργο παραλήφθηκε εκτελεσμένο στο 40% και σήμερα έχει υλοποιηθεί το 80% του φυσικού αντικειμένου.
Για το Fly over υπογράμμισε ότι πρόκειται για ένα έργο- στολίδι, που όμοιό του δεν θα υπάρχει πουθενά αλλού στην Ελλάδα, ενώ αναφερόμενος στο σιδηροδρομικό έργο, στη γραμμή Θεσσαλονίκη- Καβάλα- Τοξότες, ύψους 1,5 δισ. ευρώ, επισήμανε ότι στο επόμενο διάστημα θα συμβασιοποιηθεί. Μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης- Έδεσσας θα γίνει με ΣΔΙΤ και πληρωμές διαθεσιμότητας.
«Έχουμε για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή ένα σχέδιο συνεκτικό, φιλόδοξο και ρεαλιστικό, το οποίο υπηρετεί το ευρύτερο πλάνο, ώστε η πόλη να αφήσει κακοδαιμονία και διχασμούς πίσω», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, αναφερόμενος στο έργο του οδικού άξονα Θέρμης- Γαλάτιστας τόνισε ότι πρόκειται για ένα έργο που ήταν άμεσης αναγκαιότητας να υλοποιηθεί, καθώς εγκυμονούσε κινδύνους για τροχαία ατυχήματα. Υπογραμμίζοντας ότι τα ζητήματα οδικής ασφάλειας είναι ύψιστη προτεραιότητα για την κυβέρνηση, υπενθύμισε ότι έχουν προγραμματιστεί ανάλογες παρεμβάσεις, ύψους 64 εκατ. ευρώ, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Μεταξύ άλλων, επανέλαβε ότι εντός του Ιανουαρίου θα αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος για το fly over, ενώ σημείωσε ότι μέσα στις επόμενες ημέρες θα υπογραφεί η υπουργική απόφαση για τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη- Έδεσσα. Ανέφερε ακόμη ότι εντός του 2022 θα προκύψει ο ανάδοχος για το δικαστικό μέγαρο.
Για μια «έμπρακτη απόδειξη ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη μιλά με έργα και γρήγορους ρυθμούς, κυρίως στη βόρεια Ελλάδα», έκανε λόγο ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), Σταύρος Καλαφάτης, αναφερόμενος στα σημερινά εγκαίνια. «Τμήμα τμήμα, ο δρόμος αυτός γίνεται ασφαλέστερος», σημείωσε ο κ. Καλαφάτης, υπογραμμίζοντας πως πρόκειται για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που οδηγεί σε περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας. Ο υφυπουργός Μακεδονίας- Θράκης αναφέρθηκε επίσης και στην επιτάχυνση των διαδικασιών για τον αυτοκινητόδρομο Ε65, που συνδέει τη δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία και φέρνει, όπως τόνισε, πιο στην Αθήνα με την ακριτική περιοχή.
«Ημέρα νίκης απέναντι στα εμπόδια και τη γραφειοκρατία» χαρακτήρισε τη σημερινή ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, υπογραμμίζοντας ότι έχουν ήδη ξεκινήσει συζητήσεις με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη σύνδεση του άξονα Θέρμης-Γαλάτιστας με την περιφερειακή οδό, με την κατασκευή ενός νέου δρόμου.
Ο κ. Τζιτζικώστας υπενθύμισε ότι ο οδικός άξονας Θέρμης- Γαλάτιστας, ο οποίος εξυπηρετεί μεγάλο αριθμό μετακινήσεων με κορύφωση την καλοκαιρινή περίοδο, ήταν σε εκκρεμότητα από το 2013. Σημείωσε δε ότι η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο αλλάζει την περιφέρεια με 8500 μικρά και μεγάλα έργα ύψους 2 δισ. ευρώ και ανέφερε ακόμη -μεταξύ άλλων- ότι μέχρι τον Ιούνιο φέτος θα ολοκληρωθεί και το «ορφανό» χιλιόμετρο στον άξονα Μουδανιών- Ποτίδαιας.
«Κερδίζουμε το στοίχημα για μια άλλη Εγνατία», τόνισε, από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας οδού ΑΕ Κωνσταντίνος Κουτσούκος, ενώ ο αντιπρόεδρος της Intrakat Δημήτρης Κούτρας επισήμανε πως στόχος ήταν «να κερδίσουμε έναν χειμώνα με λιγότερα ατυχήματα». Πρόσθεσε δε, ότι η συντόμευση του χρονοδιαγράμματος στην υλοποίηση του έργου, οφείλεται στην καλή συνεργασία μεταξύ των αρμοδίων, που συνέβαλε στο να λυθούν πολλά προβλήματα χωρίς καθυστερήσεις.
Στην τελετή εγκαινίων το «παρών» έδωσαν βουλευτές και εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής.
«Τρέχουν» τα έργα που θα αλλάξουν τη Θεσσαλονίκη
Ένα ολοκληρωμένο και συνεκτικό σχέδιο σημαντικών έργων υποδομών που υλοποιείται με ταχύτητα αυτή την περίοδο στη Θεσσαλονίκη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να αλλάξει ριζικά την εικόνα της πόλης και να λύσει σημαντικά προβλήματα για την καθημερινότητα των πολιτών.
Ειδικότερα, ο μεγάλος αυτοκινητόδρομος FlyOver που αναμένεται να αντιμετωπίσει το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, μπαίνει σε τροχιά άμεσης υλοποίησης, καθώς οι δεσμευτικές προσφορές αναμένονται έως τις 20 Δεκεμβρίου και ανάδοχος εντός του Ιανουαρίου.
Μάλιστα, όπως έχει τονίσει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης στο FlyOver δεν θα υπάρχουν διόδια, ενώ ενδιαφέρον έχουν δείξει ήδη μεγάλοι όμιλοι στον κλάδο των κατασκευών.
Όπως έγινε γνωστό, ο νέος υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους 13 χλμ. με 4 χλμ. συνεχόμενης γέφυρας, και η αναβάθμιση στην υπάρχουσα περιφερειακή οδό θα κατασκευαστούν χωρίς να ταλαιπωρηθούν οι πολίτες, καθώς η κυκλοφορία θα διεξάγεται απρόσκοπτα.
Το κόστος του έργου είναι 373 εκατ. ευρώ , χωρίς επιβάρυνση για το ελληνικό Δημόσιο κατά τη διάρκεια της κατασκευής, καθώς ο ιδιώτης αναλαμβάνει τη συντήρηση και τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου σε βάθος 30ετίας.
Επιπλέον, τα πρώτα 5 χιλιόμετρα για τον οδικό άξονα Θέρμη – Γαλάτιστα παραδίδονται στην κυκλοφορία την Τρίτη, από τον υπουργό Κώστα Καραμανλή.
Όσον αφορά το Μετρό, στόχος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να επιταχυνθούν οι εργασίες του, στη λογική «και αρχαία και μετρό», ενώ όπως υπογραμμίζεται με κάθε ευκαιρία: «Τα έργα υποδομών στη Θεσσαλονίκη πρέπει επιτέλους να βγουν από το πεδίο της πολιτικής αντιπαράθεσης», καθώς ο προγραμματισμός υλοποίησης είναι για το 2023.
Επιπλέον, στο πλαίσιο του ολοκληρωμένου σχεδιασμού των έργων, έχει ήδη λυθεί το θέμα της οδικής σύνδεσης με το λιμάνι με τον 6ο προβλήτα και έχει στηθεί εργοτάξιο. Προκηρύχθηκε επίσης η σιδηροδρομική σύνδεση για το λιμάνι, καθώς και ο Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης. Τις επόμενες μέρες, περνάει από τη διυπουργική επιτροπή ΣΔΙΤ ο δρόμος Θεσσαλονίκη – Έδεσσα. Ενώ, το καλοκαίρι τελειώνει στη Ποτίδαια, το λεγόμενο «ορφανό» χιλιόμετρο.
Στις αρχές του έτους ορίζεται ανάδοχος για το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης. Παράλληλα «τρέχει» ο διαγωνισμός για τις 17 σχολικές μονάδες που αφορούν κυρίως τη δυτική Θεσσαλονίκη. Ενώ, τις επόμενες μέρες θα βγει και ο διαγωνισμός για την οδική σύνδεση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου Φιλύρου. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης: «Για τη Θεσσαλονίκη, υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και είναι ορατές οι παρεμβάσεις που έχει κάνει υπουργείο Υποδομών σε όλα τα ζητήματα».