Ο πίνακας του 1580 με τίτλο η «Αλληγορία της Αρετής, η Αγάπη υπερασπιζόμενη την Αρετή ενάντια στη Λήθη και την Προκατάληψη» του Τζάκοπο Λιγκόζι (1547-1627), συγκαταλέγεται μεταξύ των αριστουργημάτων όχι μόνο της Αναγέννησης, αλλά όλων των εποχών, καθώς πρόκειται για ένα έργο απόλυτα διαχρονικό, άρα και επίκαιρο. Την Αρετή προσπαθούν να οδηγήσουν στην κατάρρευση από το χείλος του γκρεμού δύο φοβερές μορφές, με ζωώδη χαρακτηριστικά.
Απ΄ την αριστερή της πλευρά την τραβάει από το χέρι η Προκατάληψη, ενώ από το έδαφος κάτω δεξιά της, η Λήθη την κρατά από τον χιτώνα. Η Αρετή ημίγυμνη στη μέση προσδοκά να διασωθεί με τη βοήθεια του μόνου υπερασπιστή της εξ΄ ουρανών: Την Αγάπη. Έναν άγγελο με παιδική μορφή, ο οποίος προσπαθεί να την απελευθερώσει από τις δύο φοβερές απειλές. Η στιγμή που αποτυπώνει ο Λιγκόζι είναι στιγμή τεράστιας έντασης. Δραματική. Αμφίρροπη. Δε διακρίνεται με βεβαιότητα ποιες δυνάμεις θα επικρατήσουν τελικά. Ταυτόχρονα, ο τρόπος με τον οποίο αποτυπώνεται η αγωνία, η ανάγκη και η ελπίδα της Αρετής να γλιτώσει, είναι συγκλονιστικός. Σε αυτή ακριβώς τη στιγμή βρίσκεται σήμερα και ολόκληρο το Ευρωπαϊκό οικοδόμημα. Ή θα επικρατήσει η αγάπη, όπως αυτή εκφράζεται μέσω της αλληλεγγύης, ή οι λαοί της ΕΕ είναι καταδικασμένοι να οδηγηθούν ξανά στον γκρεμό, εξαιτίας της λήθης και της προκατάληψης.
Υ.Γ. O πίνακας τελευταία φορά εθεάθη δημοσίως το 1865, και έκτοτε θεωρούνταν χαμένος ή κατεστραμμένος. Ωστόσο, τη συγκεκριμένη χρονιά τον πίνακα αγόρασε από Γερμανική συλλογή ο οίκος Jean Luc Baroni Ltd. ο οποίος έχει την έδρα του στο Λονδίνο. Το 2014 οι απόγονοι του Baroni θέλοντας να τιμήσουν τη μνήμη του ιδρυτή του οίκου δώρισαν στο κοινό, ύστερα από ενάμιση αιώνα, το κορυφαίο έργο του Λιγκόζι, επιλέγοντας να εκτεθεί στην πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία της Ιταλίας, απ΄ όπου και κατάγεται ο κορυφαίος καλλιτέχνης.