Εκτύπωση

Πρόσθετους φόρους για τις πωλήσεις μέσω Διαδικτύου εξετάζει η Κομισιόν

on . Posted in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

commission ecommercevat800

Εναλλακτικές λύσεις για τη φορολόγηση των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο Διαδίκτυο πρόκειται να προτείνει η Κομισιόν, συμπεριλαμβανομένης της παρακράτησης φόρου στην ηλεκτρονική πώληση ή εισφοράς επί εσόδων που προέρχονται από ψηφιακές υπηρεσίες ή διαφημίσεις, σύμφωνα με έγγραφο που έλαβε η EURACTIV.

Οι ιδέες αυτές θα προστεθούν στην πρόταση που υπερασπίστηκε η Γαλλία – και υποστηρίχθηκε στην Ecofin από δέκα κράτη μέλη το περασμένο Σαββατοκύριακο- και αφορά στην εισαγωγή «φόρου εξισορρόπησης» στον κύκλο εργασιών των κολοσσών του Διαδικτύου.

Εκτός από τον φόρο εξισορρόπησης, η Επιτροπή δεν έδωσε περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με τις άλλες δύο εναλλακτικές λύσεις.

Επιπλέον, ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής, Valdis Dombrovskis, θα πραγματοποιήσει σχετική παρουσίαση με τίτλο «Ένα δίκαιο και αποτελεσματικό φορολογικό σύστημα στην ΕΕ για τη ψηφιακή ενιαία αγορά».

«Χρειάζεται περαιτέρω εργασία για την εξεύρεση μιας εφαρμόσιμης λύσης για την ενιαία αγορά και την παγκόσμια οικονομία στο σύνολό της», αναφέρει η Επιτροπή.

Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των υπουργών κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, η Επιτροπή επιμένει ότι «οι ισχύοντες φορολογικοί κανόνες δεν ανταποκρίνονται πλέον στο σύγχρονο πλαίσιο» του ψηφιακού κόσμου.

Προειδοποιεί, ακόμη, ότι η αδυναμία αντιμετώπισης των υφιστάμενων αδυναμιών θα οδηγήσει σε περισσότερες περιπτώσεις φοροδιαφυγής, που θα επηρεάσουν την κοινωνική δικαιοσύνη και θα υποβαθμίσουν τους δημόσιους πόρους.

Η Κομισιόν αναμένεται να υποβάλλει τελική πρόταση για τη φορολόγηση της ψηφιακής οικονομίας την άνοιξη του 2018.

Μεταξύ του 2008 και του 2016, τα έσοδα των πέντε κορυφαίων εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά μέσο όρο κατά 32% ετησίως. Η ανάπτυξη ολόκληρου του τομέα κατά την ίδια περίοδο ήταν κατά μέσο όρο 1%.

Η Επιτροπή προτείνει, επίσης, εισφορά επί των εσόδων που προέρχονται από την παροχή ψηφιακών υπηρεσιών ή διαφημιστικής δραστηριότητας.

Η εισφορά θα ισχύει για όλες τις συναλλαγές που συνάπτονται εξ αποστάσεως μεταξύ πελατών από ένα κράτος μέλος και μιας μη εγκατεστημένης εταιρείας αυτής της χώρας αλλά με σημαντική οικονομική παρουσία.

Η πρόταση αυτή θα επηρεάσει το Facebook, καθώς το επιχειρηματικό του μοντέλο βασίζεται κυρίως στη διαφήμιση που πωλείται σε εταιρείες για τις εγχώριες αγορές τους.

Ανάληψη δράσης

Αυτές οι τρεις επιλογές θεωρούνται από την Επιτροπή ως βραχυπρόθεσμες λύσεις, για να διασφαλιστεί ότι οι ψηφιοποιημένες εταιρείες πληρώνουν το δίκαιο μερίδιο συμμετοχής τους.

«Όλες οι βραχυπρόθεσμες επιλογές έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα».

Ωστόσο, αυτές οι επιλογές θα μπορούσαν να θέσουν ζητήματα σχετικά με τις συνθήκες διπλής φορολόγησης, τους κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις, τις θεμελιώδεις ελευθερίες, τις συμφωνίες ελευθέρων συναλλαγών και τους κανόνες του ΠΟΕ.

Κι όμως «κάτι πρέπει να γίνει», καταλήγει η Επιτροπή.

Ωστόσο, εκτιμά ότι η ιδανική λύση για τη φορολόγηση της ψηφιακής οικονομίας θα πρέπει να βρεθεί σε διεθνές επίπεδο.

Φιλοδοξίες σε επίπεδο G20

Στις αρχές του επόμενου έτους, ο ΟΟΣΑ θα παρουσιάσει μια προσωρινή έκθεση για τη φορολόγηση της ψηφιακής οικονομίας στην ομάδα των G20.

«Η ΕΕ αναμένει υψηλό επίπεδο φιλοδοξίας όσον αφορά την ενδιάμεση έκθεση», αναφέρει η ανακοίνωση.

Όσον αφορά την γεωγραφική τοποθεσία, η Επιτροπή ευθυγραμμίζεται με την προεδρία της Εσθονίας στην ΕΕ για την αναθεώρηση των κανόνων μόνιμης εγκατάστασης.

Δεν προχωρά σε αυτό που συνιστά «εικονική» μόνιμη κατοικία. Ωστόσο, η Κομισιόν αναφέρει ότι απαιτούνται «εναλλακτικοί δείκτες για σημαντική οικονομική παρουσία» πέρα ​​από τη φυσική παρουσία.

Πηγή euractiv.gr

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

UK Bookamekrs http://gbetting.co.uk Free Bets

onecon supprtbanneroctob2015